Kampania „Myśl Trzeźwo” ma na celu uświadomienie kierowców o ryzyku alkoholu za kierownicą


Rozpoczęła się ogólnopolska akcja informacyjno-edukacyjna pod nazwą „Myśl Trzeźwo”, której organizatorami są Biuro Ruchu Drogowego KGP oraz firma Neptis S.A. Inicjatywa trwa od 30 grudnia 2024 r. do 15 stycznia 2025 r. Jej celem jest edukacja kierowców na temat niebezpieczeństw wynikających z prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu oraz odpowiedzialności karnej, która związana jest z tym czynem. Akcja ma zwrócić uwagę na konieczność przemyślanego powrotu do domu podczas imprez sylwestrowych i karnawałowych.

W ramach działań kampanii, kierowcy są zachęcani do refleksji nad konsekwencjami, jakie niesie ze sobą jazda pod wpływem alkoholu. Organizatorzy wskazują, że każdy kierowca w takim stanie stanowi zagrożenie dla siebie oraz innych uczestników ruchu drogowego. Co więcej, alkohol w organizmie utrzymuje się przez długi czas, co dodatkowo zwiększa ryzyko i może skutkować tragicznymi zdarzeniami na drodze.

Warto podkreślić, że w ubiegłym roku zrealizowano 13 827 843 badań kierowców na obecność alkoholu. To pokazuje, jak ważne jest przestrzeganie przepisów oraz jak niskie jest prawdopodobieństwo bezkarności dla osób decydujących się na prowadzenie pojazdu po spożyciu. Akcja „Myśl Trzeźwo” będzie miała wsparcie w formie spotów emitowanych na ekranach LED w całym kraju oraz materiałów edukacyjnych dostępnych w aplikacji Yanosik.

Źródło: Policja Giżycko


Oceń: Kampania „Myśl Trzeźwo” ma na celu uświadomienie kierowców o ryzyku alkoholu za kierownicą

Średnia ocena:4.46 Liczba ocen:25


Zobacz Także